Seuraa meitä

Poikkeustilanne näkyi Alkon myynnissä maaliskuussa

AJASSA

Poikkeustilanne näkyi Alkon myynnissä maaliskuussa

Koronaviruksen leviämisen ehkäisemiseksi tehtävät toimet ovat ohjanneet osan alkoholiostoista Alkoon ja päivittäistavarakauppaan.

Poikkeukselliset ajat vaikuttivat Alkon myyntiin maaliskuussa. Matkustajaliikenne Suomesta ulkomaille on pysähdyksissä sekä suurin osa ravintoloista ja baareista on suljettuna. Näiden toimien seurauksena alkoholiostoja on siirtynyt Alkoihin ja päivittäistavarakauppoihin.
Alkon maaliskuun asiakasmäärät vaihtelivat voimakkaasti päivittäin ja myymälöittäin. Asiakasmäärä jäi hieman alle viime vuoden tason. Litramääräisesti Alkon myynti kasvoi viime vuoden maaliskuusta. Myynti oli 7,0 miljoonaa litraa, kun se vuosi sitten oli 6,4 miljoonaa litraa. Kasvua oli 9,3 prosenttia. Tuoteryhmittäin tarkasteltuna kysyntä kasvoi lähes kaikissa tuotteissa. Pakkaustyypeistä kasvoivat erityisesti hanapakkaukset, ja viinipulloissa 13-20 euron hintaluokka.
-Osa aiemmin matkustajatuonnin ja ravintoloiden kautta hankitusta alkoholista on tässä poikkeustilanteessa ostettu Alkosta. Tämä vaikuttaa maaliskuun myyntilukuihin. Alkoholinkäytössä on hyvä muistaa maltti jatkossakin, sanoo toimitusjohtaja Leena Laitinen.

Jatka lukemista
Ilmoitus

Lisää aiheesta AJASSA

Ylös